Czy Twoje miejsce jest tutaj?

Praca w agencji marketingowej

Jesteś kreatywny i masz głowę pełną pomysłów? Chcesz tworzyć koncepcje reklam i promować produkty klientów? Agencja marketingowa to miejsce dla Ciebie. Jednak uwaga! Pamiętaj, że każdy medal ma dwie strony i, że praca w agencji to nie sielanka a ciężka praca. Sprawdź co możesz tam robić i czy taki rodzaj zatrudnienia da Tobie satysfakcję.

O pracę nie jest łatwo a posady w marketingu cieszą się szczególnym powodzeniem. Można odnieść wrażenie, że dziś każdy jest specjalistą do spraw promocji i reklamy a już na pewno do spraw public relations. To nie jest prawda i życie to zweryfikuje szybciej niż myślisz.

Nie chodzi o to aby kogoś straszyć, tylko pokazać jak to wygląda w praktyce. Agencja marketingowa działa w ten sposób, że zespól specjalistów, których ona zatrudnia działa na rzecz klientów – którzy korzystają z usług agencji. Ponieważ agencji nam w ostatnich latach przybyło – klienci są dosyć wybredni i trzeba o nich walczyć. Dlatego też agencje reklamowe coraz częściej szukają handlowców, którzy mają za zadanie szukać nowych klientów i prezentować im ofertę oraz program działań. Jeżeli masz żyłkę handlowca to taka posada jest dla Ciebie. Wynagrodzenie? Jak to w handlu bywa najczęściej jakaś mała podstawa plus premia od klientów, których przyciągniesz dla agencji. Oprócz tego w agencjach pracują account managerzy odpowiedzialni za kontakty z klientem, copywriterzy odpowiadający za pisanie tekstów wszelakiej maści. Oprócz tego w takich miejscach pracują graficy i informatycy – w końcu e-marketing rozwija się teraz bardzo dynamicznie.

Jak dostać pracę w agencji reklamowej? Trzeba próbować. Ogłoszenia znaleźć można na portalach takich jak pracuj.pl, infor-praca, praca-gratka a także w tradycyjnych gazetach drukowanych. Niektórzy twierdzą, że najlepiej zanieść czy wysłać CV do agencji, która nas interesuje – może akurat się uda. Jeszcze kilka słów o CV – w miejscu takim, jak agencje kreatywne CV są szczególnie doceniane. Oczywiście, nie należy przesadzać i wystawiać się na pośmiewisko, tworząc bombastyczne kreacje. Umiar zawsze w modzie. W CV warto eksponować każde doświadczenie, które wpasowuje nas na dane stanowisko – niezależnie od tego czy był to staż, praca na etat czy może wolontariat. Pokażmy co potrafimy – jeśli znasz programy graficzne – napisz o tym, masz doświadczenie w obsłudze klienta to również napisz o tym. Co z listem motywacyjnym? Możesz w nim napisać o wszystkim czego nie zmieściłeś w CV – zwłaszcza o nomen omen motywacji do pracy w danym miejscu. To ważne – pokaż, że interesuje Cię praca akurat w takim a nie innym miejscu, że podoba Ci się profil działalności danej firmy, że tam będziesz w stanie rozwinąć skrzydła i przyczynić się do wzrostu efektywności pracy.