Internet to nie wszystko – sprytny marketing

Reklama kierowana

Powiedzmy to od razu – mimo zachwytów online marketingiem, promocja firmy w internecie to nie wszystko. Tradycyjne formy promocji i komunikacji są nadal potrzebne i skuteczne. To wcale nie musi być też drogie. Budowanie wizerunku w realu się opłaca. Sprawdź nasze wskazówki.

Choć w dzisiejszym czasie promocja firmy w internecie zdaje się być koniecznością nie wolno zapomnieć o bardziej tradycyjnych formach promocji. Oczywiście – responsywna strona www, adwordsy, posty sponsorowane na facebooku i marketing szeptany to narzędzia po które warto sięgnąć – tym niemniej jednak zaniedbywanie klasycznych kanałów komunikacji może skończyć się dla firmy wizerunkową klapą. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji, które można wykorzystać przy tradycyjnym marketingu.

Reklama – a czemu nie?

Tradycyjne kanały reklamowe, czyli reklama w prasie, radiu i telewizji nadal mają się dobrze. Pamiętać trzeba też o bilbordach, albo podobnych nośnikach outdoorowych. Reklama nie ma obecnie najlepszej prasy – dużo mówi się o ślepocie ludzi na przekazy reklamowe – to jednak nie do końca prawda – trzeba jednak produkować takie reklamy, które przyciągną uwagę widza, czytelnika czy słuchacza. W produkcji i dystrybucji najdrożej wypadają reklamy w telewizji. Trzeba nakręcić spot a to pociąga za sobą całą produkcyjną machinę a to kosztuje. Do tego czas antenowy też jest drogi zwłaszcza w tak zwanym „prime timi’e”, czyli w czasie największej oglądalności. Reklamy radiowe wypadają nieco taniej, podobnie jak te prasowe. W mediach o zasięgu ogólnopolskim jest drożej niż w mediach lokalnych. Jeżeli prowadzimy biznes na lokalną skalę wówczas takie lokalne medium w zupełności wystarczy. Ile pieniędzy trzeba przygotować? To już zależy od formatu reklamy (prasa) czy jej długości (TV, radio). W przypadku prasy drożej płaci się za reklamy na rozkładówce czy na jedynce, w przypadku radia i TV drożej jest w określonych godzinach (wspominany wcześniej prime-time).

Jak widzą, tak opiszą

Jeśli nasza firma ma siedzibę widoczną dla przechodniów to formą promocji naszej marki jest też troska o to jak wygląda elewacja siedziby i oczywiście, jej wnętrze. Estetyczna elewacja, ładny szyld zapewnią nam dobre pierwsze wrażenie. Niezłym rozwiązaniem jest powieszenie na płocie bannera albo oklejenie okien naklejkami one-way-vision, czyli takimi, które ładnie wyglądają z punktu widzenia przechodniów a z drugiej strony nie utrudniają życia osobom, które są w środku. Teraz kilka słów o wnętrzu – jeżeli obsługujemy tam klientów, to zatroszczmy się o to, aby pomieszczenia były komfortowe tak dla kontrahentów, jak i dla sprzedawców odpowiedzialnych za obsługę. Pamietaj – Twój sprzedawca, twoje stanowiska obsługi kreują pierwsze wrażenie a przez to też wizerunek firmy. Bardzo istotna jest także sala konferencyjna w jakie przyjmuje się partnerów biznesowych. Powinna być bardzo dobrze wyposażona – stół, krzesła, tablica na mazaki, projektor, świetnie urządzona i przyjazna. Zwróć uwagę na jakość oświetlenia, który powinno być wystarczające, ale nie nachalne. Komfort gości działa na Twoją korzyść!