Jak zadbać o klienta w sieci?

Praca w agencji marketingowej

Na to pytanie próbują odpowiedzieć sobie specjaliści od spraw marketingu i PR. W końcu życie coraz większej liczby ludzi toczy się w sieci. Tam zamieszczają swoje zdjęcia, tam rozmawiają z rodziną i przyjaciółki, tam tworzą blogi i tam czytają artykuły. Aby nadążać za nimi a nawet wyprzedzać ich pragnienia musisz przełamać strach i poczuć się w sieci….jak ryba w wodzie.

Klienci nie reagują już raczej na bannery reklamowe, coraz wybrednej podchodzą też do oferty. Za pomocą jednego kliknięcia mogą szybko porównać ceny i równie szybko porzucić cię dla konkurencji. Świat marketingu jest brutalny. Wygrywają ci, którzy potrafią skupić uwagę odbiorcy na dłużej i …zamienić go na klienta.

Witryna w sieci to mus

wwwNajpierw zatroszcz się o własną witrynę www. Dziś hitem są strony www, które tworzone są w technologii RWD, czyli strony responsywne. Na czym polega ich unikatowość? Na tym, że są przyjazne dla użytkowników mobilnych, czyli osób, które oglądają strony za pomocą tabletów bądź smartfonów. Odsetek mobilnych internautów, jak szacują eksperci będzie rosnąc i to szybko. Warto wyprzedzić ten trend zwłaszcza, że strony www nie zmienia się co roku, tylko zostaje z nimi na dłużej. Unikajmy też popularnych błędów. Strona ww to nie biblioteka i nie można jej przeładowywać rzeczami ani treściami. Powinna się ona też w miarę szybko ładować, dlatego obciążanie jej różnymi, jak to mówią marketingowcy „wodotryskami” to zbędny wysiłek, który nie przyniesie raczej rezultatów. Zadbajmy też o łatwe nawigowanie po stronie i jej graficzną oprawę.

PR dobrze to wygląda

Dobrym i sprawdzonym sposobem na PR w sieci jest też wysyłka newslettera do klientów. Nie wolno tego robić za często, za rzadko też lepiej nie – klienci nie mogą o nas zapomnieć. Sztuką jest doprowadzenie do sytuacji w której sami wyczekują naszego newslettera, gorzej, jeżeli oznaczają go od razu jako spam..aby uniknąć takiej sytuacji należy wysyłać tylko wartościowe newslettery. Jak wygląda recepta na dobry newsletter? Kluczowe zdają się być dwie kwestie: po pierwsze ciekawe treści i bonus, czyli np. zniżkowe bony, czy rabaty. Klient buszujący w sieci lubi jasne sytuacje i dobrą obsługę klienta. Liczy się przede wszystkich uczciwe podejście do klienta – bycie fair. Zdanie klienta jest bardzo ważne – dlatego warto monitorować sieć i sprawdzić jakie opinie o nas zostawili klienci. Czasem można dowiedzieć się bardzo ciekawych rzeczy.

Źródło creandi.pl