Kogo cenią w marketingu?

Praca w marketingu kojarzy się z tzw. high life: dobre pensje, kreatywne pomysły, wielcy i znani klienci. Słowem – życie w bajce. Nic dziwnego zatem, że taka ścieżka kariery kusi wiele osób, w zasadzie coraz więcej. Dziś praktycznie każdy myśli, że zna się na marketingu i PR. To nie do końca prawda. Agencje reklamowe i marketingowe a także działy marketingu wielu firm potrafią szybko odsiać tych, którzy do zawodu kompletnie nie pasują. Przekonaj się czy przypadkiem nie należysz do tej grupy.

Żaden zawód nie jest aż tak fajny jak opisują go jego zwolennicy ani tak kiepski, jak malują go przeciwnicy! Prawda leży gdzieś pośrodku. Zdaje się, że kluczowe jest dopasowanie wymogów jakie wiążą się z danym stanowiskiem z kompetencjami i aspiracjami osoby aplikującej. Trzeba też na wstępie zaznaczyć – w marketingu zatrudnienie znaleźć mogą nie tylko specjaliści od spraw stricte marketingowych zobacz sam!

puzle

Account manager

Czyli, mówiąc w skrócie osoba odpowiedzialna za kontaktu z klientem. Takie stanowiska tworzy się głównie w agencjach marketingowych. Każdy account ma pod opieką maksymalnie kilku klientów. To on kontaktuje się z klientami i ustala z nimi kolejność i kształt działań. To on też jest odpowiedzialny za przekazanie wymagań klienta załodze. Doświadczeni account managerzy mają niezłe zarobki, choć trzeba zaznaczyć, że jest to dosyś stresują praca, wymagajaca sporej reaktywnosći.

ilike

Specjalista ds Social media

To osoba prowadząca profile firm w mediach społecznościowych. Praca wcale nie jest z gatunku tych lekkich, łatwych i przyjemnych. Spec od social media musi pełnić też rolę doradcy – podpowiedzieć marce w jakim medium powinna być ona szczególnie aktywna i dlaczego. Pracownik na tym stanowisku musi liczyć się zwykle też z pracą o rożnych porach. Social media nie śpią nigdy! Z uwagi na specyfikę pracy stanowiska te piastują raczej osoby młode, autentycznie zainteresowane światem social media.

Graficznie rzecz biorąc

W agencjach cenieni są graficy – w końcu zmysł wzroku jest dla as bardzo ważny. Dobry grafik potrafi stworzyć świetne logo i pasującą do charakteru firmy identyfikację wizualną. Sporo grafików pracuje jako freelancerzy, niektórzy wybierają jednak etaty. Ważne aby grafik potrafił przedstawić swoje propozycje, wychodzić z inicjatywą i miał rozwinięty zmysł estetyczny

kod_binarny

Informatyk wszelkiej maści

Trzeba wiecie, że marketing to nie tylko słowa i reklama. To także cała sfera informatyki – strony www, ktoś musi stawiać, ktoś musi też przygotowywać też aplikacje mobilne. Do właśnie takich zadań potrzebni są informatycy. To z reguły świetnie opłacani specjaliści.

Copywrtier

Lotne hasła, świetne teksty – tego oczekuje się od copywrtiera. To praca dla kreatywnych, zdolnych tworzyć pod presją czasu. Zarobki? Zależy od agencji i miasta.