Materiały reklamowe – ABC promocji

ABC promocja

Choć social media szturmem zdobywają serca speców od marketingu, stare kanały komunikacji nadal mają się dobrze. Kto chce pokazać swoim klientom ofertę nie może przecież zrezygnować z materiałów reklamowych. Musi jednak wiedzieć jak skontrować przekaz i zaprojektować materiały aby trafiły one do serc i umysłów odbiorców.

Wszyscy chyba kojarzą katalogi IKEA, grube, treściwe, miłe dla oka i co ważniejsze – dosyć chętnie czytane przez odbiorców. O to właśnie chodzi. Materiały tworzy się przecież po to aby zainteresować nimi klientów. Pierwszy test jaki przechodzi dany materiał można nazwać testem kosza.

Klient szybko oceni na ile takowa broszura czy katalog go interesuje – czyni to w kilka sekund, oglądając materiał, przerzucając jego kartki. Jeśli nasza broszura nie przejdzie tego testu to wyląduje w koszu. Strata kosztów. Jak je uniknąć? Jest na to na szczęście kilka sposobów.

Różne formy, te same zasady

Ustalmy teraz czym są materiały reklamowe – mogą być to przecież ulotki, kalendarze, broszury, czy foldery informacyjne. Niezależnie od tego jaki materiał przygotowujemy obowiązują nas podobne zasady. Po pierwsze atrakcyjność graficzna – to, co ładne przyciąga wzrok. Ludzie lubią oglądać ładne rzeczy i z pewnością docenią szykowny design broszury. Kolejna sprawa treści – poprawna polszczyzna to dopiero początek. Teksty powinny być pisane komunikatywnym, prostym, ale nie prostackim językiem. Od razu da się wyczuć, która firma zainwestowała w dobrego copywritera, a która poszła na skróty. Chwytliwe teksty zatrzymają odbiorcę na dłużej. Ważna sprawa! Przygotowanie materiału promocyjnego to dobra okazja aby wejść w obszar content marketingu.

Content marketing

Zawartość cenna jak nigdy

O co chodzi? W skrócie o to aby oferować odbiorcom wartościowe treści. Broszura czy folder są świetną okazją do pozycjonowania się w roli eksperta, który oferuje klientom unikatowe i wartościowe materiały. W praktyce może wyglądać to tak: w folderze promocyjnym firmy ogrodniczej zamieszczamy porady specjalisty od ogrodnictwa, który radzi, jak dbać o kwiaty w zimie, albo galerię przykładowych aranżacji ogrodu. Do katalogu można dołączyć też tzw. sample – czyli próbki nasion – ludzie kochają gratisy. W ten sposób materiał promocyjny stanie się ambasadorem marki a firmie pomoże uzyskać w oczach konsumentów status eksperta.

Sens w jakości

Pamiętajmy też, że aby zrobić dobre wrażenie, nie można za upartego oszczędzać na materiałach. Jakość papieru i druku muszą być odpowiednie – broszura jest w końcu wizytówką firmy i wystawia jej świadectwo. Jeśli klient otrzyma katalog, który za chwilę rozpadnie mu się w rękach raczej nie będzie zainteresowany dalszą interakcją z naszą firmą.