Restauracja – zadbaj o jej wizerunek!

Reklama kierowana

Prowadzenie własnej restauracji było, jest i będzie marzeniem wielu osób. W końcu to własny biznes – jest się samemu sterem, żeglarzem i okrętem. Ma to też zasadnicze wady. Właściciel lokalu musi dbać nie tylko o wygląd lokalu, jakość jedzenia i całą papierologię – musi też dbać o wizerunek i reklamę restauracji. A to zadanie trudno realizować tylko po godzinach.

Konkurencja w gastronomii jest spora – restauracji, zwłaszcza w dużych miastach nie brakuje a tu trzeba jeszcze wstrzelić się w modę, czy ją wykreować (a to już zadanie karkołomne). Z drugiej strony statystyczny Polak na częste wycieczki do restauracji nie ma za wiele pieniędzy. Grupa docelowa jest więc relatywnie mała. Trzeba zatem walczyć. Oczywiście podstawą jest dobre jedzenie i pomysł na restaurację – co jeszcze liczy się w osiągnięciu sukcesu?

Klimat w typie…

Na pewno zadbać trzeba o coś tak nieuchwytnego jak klimat restauracji. Nowoczesny styl czy tradycja chłopska? ilikeRomantyczny wygląd czy może kosmiczny styl? Niezależnie od tego co wybierzesz warto być konsekwentnym i starać się utrzymać spójny klimat – tak na zewnątrz, jak i w środku restauracji, od drzwi, poprzez zastawę i menu do wystroju toalety. Nie każdy wystrój będzie podobał się każdemu, jednak miejsca bez klimatu nie przyciągną raczej nikogo. Ważna jest też kwestia obsługi – dobrze aby kelnerzy mieli jednolity strój współgrający z wystrojem restauracji. Oczywiście obsługa kelnerska musi znać zasady savoir vivru i umieć porozumiewać się w języku angielskim. Najcenniejszą umiejętnością jest jednak nawiązywanie relacji z klientami. Spore znaczenie ma też kultura osobista.

Rzecz o reklamie

Co z reklamą restauracji? Zdania są podzielone – niektórzy wolą inwestować w reklamę w internecie, inni w klasyczne reklamy w prasie. Umówmy się – na reklamy w TV bądź radiu mało kogo stać. Jeśli już decydujemy się wydać pieniądze na reklamowanie restauracji, to trzeba przemyśleć wygląd reklamy i najlepiej aby udział w jej tworzeniu przypadł dobremu grafikowi. Warto też negocjować ceny – czy to z prasą drukowaną czy to z internetową. Zadbajmy też o wygląd i wysokie pozycjonowanie strony internetowej – pełni ona rolę naszej wizytówki w sieci i dlatego nie można jej zaniedbać. Rzecz jasna: witryna www musi być dopasowana do klimatu restauracji – pozwoli to budować jej spójny i pożądany przez właściciela wizerunek.