Własna firma – własna strona?

www

Trudno dziś wyobrazić sobie rozwijanie firmy i prowadzenie jakichkolwiek działań marketingowych bez obecności przedsiębiorstwa w internecie. Projektowanie stron to bardzo istotna sprawa, podobnie jak zarządzanie komunikacją. Nie każdemu to jednak wychodzi. Jak to jest, że jedne firmy mają wspaniałe strony www a inne nadal dysponują witrynami z lat 90? Jak stworzyć dobra komunikację marketingową w internecie?

Komunikacja w sieci to obecnie bardzo ważna część strategii przedsiębiorstw. Oczywiście, nic nie zatąpi działań w realu, jednak te firmy mają często opanowane. Z aktywnością w przestrzeni wirtualnej bywa jednak różnie. Widać to po poziome stron internetowych.

Ręka profesjonalisty

Nie ma co się wielce czarować projektowanie stron to nie była z masłem. W tej chwili nie trzeba już nawet projektować – można stworzyć stronę www na podstawie szablonów kupionych w sieci. Do dobry pomysł jeżeli nie mamy wielu środków do rozdysponowania a chcemy mieć stronkę na przyzwoitym poziomie, taką, której nie będziemy się za chwilę wstydzić. Z drugiej strony oszczędzanie za wszelką cenę nie przyniesie raczej zadowalających rezultatów. Stronę www firmy tworzy się tak aby mogła działać przez kilka lat, musi mieć zatem przemyślany design i wysokie walory estetyczne. Od razu widać kto zaoszczędził na grafiku, a kto poskąpił pieniędzy na copywritera. A klienci są wybredni – jeśli strona jest brzydka albo słabo chodzi to nie zostaną na niej na dłużej, a już na pewno zastanowią się zanim coś na niej kupią.

Trendy w sieci

Jako właściciel firmy nie musisz wiedzieć o stronach www wszystkiego, ale na trendach trzeba się znać, dla własnego dobra. W tej chwili na przykład króluje, czy może zaczyna królować model RWD, czyli strony responsywne. Witryny wykonane w technice RWD otwierają się dobrze niezależnie od tego, czy wyświetlać je na ekranie tableta, smartfona czy też może laptopa. Z punktu widzenia użytkownika to ważne aby strona, którą on odwiedza była czytelna i łatwa w nawigacji także na małym ekranie smartfona. Inny trend to tworzenie prostych stron typu one-page z płaskimi grafikami. Dużo wskazuje na to, że te kierunki rozwoju staną nie niebawem obowiązującą normą.

Inne działania – sprawdź

Strona internetowa to nie wszystko – trzeba ją jeszcze dobrze wypozycjonować. To zadanie zwykle powierza się specjalistom SEO/SEM. W internecie liczy się także ogólna aktywność- obecność na portalach społecznościowych, wysyłka newsletterów czy kampania bannerowe bądź AdWords. Trzeba jednak pamiętać, że każda taka aktywność wymaga nakładów czasowych a także finansowych. Niezbędne będzie zatem stworzenie specjalnej strategii oraz zaprojektowanie stosownego budżetu.